2011. június 7., kedd

Cseresznyeszezon II.

Hát,hogy ne legyen olyan nagyon unalmas a sok cseresznye,valami új finomságot keresgéltem a neten.Trollanyu oldalán sok -sok finomság indította be a fantáziámat. Így készült a cseresznyés , tejszínhabos-mascarponés krém. Leírom a receptet is míg el nem felejtem,mert meg kellene próbálnom később is elkészíteni,ha ránk tör,"az együnk már valami édességet,de azonnal" kritikus állapota(ráadásul mind a hárman,sőt a 88 . éves nagyapó is édesszájú és természetesen Zsombor is az volt!!!).
Szóval ,hozzávalók:
10 dkg babapiskóta
2dl habtejszín,
1doboz mascarpone,ha jól rémlik 25dkg egy tégelynyi
keserűcsoki ,tetszés szerint
és cseresznye kb, 50dkg(magvalva és néhány szem kivételével botmixerrel pürésítve)
A darabokra tördelt babapiskótára rákanalaztam a cseresznyemix egy részét,jól átforgattam,hogy majd ebben megpuhuljon a piskóta. Majd a kevés cukorral felvert tejszínhez adtam a mascarponét,ez megkapta a mix maradékát. Rárétegeztem a piskótára,rárakosgattam a cseresznyét,a csokit míg el nem olvadt a kezemben reszeltem,majd darabosan rászórtam. Két-három órai állás nagyon jót tesz neki,kellemesen összeérnek az ízek,de mi két óra elteltével már nem bírtunk várni!!

1 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy nálam kaptál ihletet, biztos finom volt. Imádom a cseresznyét is, de az itt kapható import cseresznyét nem igazán. Itt csak később kezdődik a norvég eper és cseresznye szezonja, de hát nekem az sem az igazi, csak a magyar:) Milyen jó is az, fáról enni az édes, ropogós cseresznyét. Na ezek a dolgok nagyon tudnak hiányozni.

    VálaszTörlés